Remslang voor auto achter en vóór
Remslang achter en vóór bij ons in de webshop
De remslang is het buigzame onderdeel van remleiding, waardoor de hydraulische pressie wordt getransporteerd van de remslang naar de juiste remcilinders van de autowielen, van de trommelremmen en richting de remklauwen van de schijfremmen.
Hoe werkt het?Als het pedaal naar beneden geduwd wordt, bouwt er door middel van de remversterker pressie op in de voornaamste remcilinder. De vloeistofpressie wordt via de remslang onbeweegbare bestanddelen van de wagen getransporteerd. De remslang zit in de motorbehuizing, onderaan de wagen, en voor een gedeelte bij de wielhuizen. Deze leidingen verzorgen de transmissie naar de remmen op de bewegende fuseekogels. Als het pedaal naar beneden geduwd wordt, zal een normale remslang met een omhulsel van stof iets van de stijgende pressie afgeven. Dit betekent dat de remmen niet zo exact functioneren als het geval is bij systemen met remleidingen van metaal. Mede door de lage afzet van remslangen met een omhulsel van metaalgaas kan het pressiepunt op het pedaal veel preciezer worden opgemeten. Daarom heeft de conditie van de slang ook effect op hoe vloeiend de auto rijdt.
De bestanddelen van de remslangDeze hydraulische remslangen kunnen van binnen tegen zuur, en van buiten zijn ze van rubber. Tussen deze 2 lagen in zit een voering van stof en meerdere lagen, voor het opvangen van de pressie. Deze voering van stof kan ook gemaakt zijn van metaaldraad, bijvoorbeeld gevlochten metaal. Een remslang die zo bedekt is heet ook wel stalen remleiding, en gaat langer mee.
Advies, en redenen waarom de remslang kapot isHet gedeelte aan de buitenzijde van de remslang met een omhulsel van rubber is onderhevig aan invloeden uit de omgeving, waaronder pekel in het winterseizoen, temperatuurverschillen in het najaar en het voorjaar en de continu veranderende pressie aan de binnenzijde, wordt deze zwak. Dus moeten de slangen van de autowielen in kwestie vernieuwd worden. Meestal komt dit naar voren bij de APK keuring van het jaar.
De vernieuwing van een remleidingDe vernieuwing moet in een werkplaats plaatsvinden, omdat het nodig is om het systeem van de remmen na afloop te ontluchten. Daarbij moet de uitgebalanceerde werking van de remmen op een specifieke bank getest worden. Vervolgens moet de remolie tot aan het aangegeven punt op het vat worden bijgevuld.
In onze webshop vindt u een remslang die bij uw autotype past, en ook overige bestanddelen en remolie.
Overige automaterialen in het segment Remmen
- Inbouwplaats: Achteras, Vooras links en rechts
- Lengte [mm]: 315
- Sleutelwijdte: 14/14
- Binnendraad [mm]: M10x1
- Buitendraad [mm]: M10x1
- Inbouwplaats: Vooras links en rechts
- Lengte [mm]: 305
- Sleutelwijdte: 14
- Binnendraad [mm]: M10x1
- Buitendraad [mm]: M10x1
- Aanvullend artikel / aanvullende informatie: Met veer
- Inbouwplaats: Vooras
- Lengte [mm]: 563
- Sleutelwijdte: 12
- Binnendraad [mm]: M10x1
- Schroefdraadmaat: M10
- Aanvullende artikelen / Aanvullende info 2: Met houtschroef
- Inbouwplaats: Achteras
- Lengte [mm]: 221
- Sleutelwijdte: 14/17
- Binnendraad [mm]: M10x1
- Buitendraad [mm]: M10x1
- Totale lengte [mm]: 265
- Inbouwplaats: Vooras
- Lengte [mm]: 548
- Schroefdraadmaat 1: M10x1
- Schroefdraadmaat 2: M10x1
- Draadtype: Buitendraad, Binnendraad
- Inbouwplaats: Achteras, Achteras links en rechts
- Lengte [mm]: 233
- Sleutelwijdte: 17/17
- Schroefdraadmaat 1: INN. M10x1
- Schroefdraadmaat 2: INN. M10x1
- Gewicht [kg]: 0,1
- Totale lengte [mm]: 257
- Inbouwplaats: Achteras
- Lengte [mm]: 215
- Sleutelwijdte: 14/14
- Binnendraad [mm]: M 10x1
- Gewicht [kg]: 0,07
- Buitendraad [mm]: M 10x1
- Verpakkingsdiepte [cm]: 24
- Inbouwplaats: Achteras links en rechts
- Lengte [mm]: 140
- Binnendraad [mm]: 2 x M10x1
- Totale lengte [mm]: 170
- Inbouwplaats: Achteras
- Lengte [mm]: 308
- Schroefdraadmaat 1: OUT. M10x1
- Schroefdraadmaat 2: INN. M10x1
- Gewicht [kg]: 0,08
- Inbouwplaats: Achteras
- Lengte [mm]: 185
- Schroefdraadmaat 1: F10X1
- Schroefdraadmaat 2: M10X1