![Hoge kwaliteit Peugeot wisselstukken bestel online](https://cdn.topersatzteile.de/makers/top/144x108/88.png)
In de plaats Sochaux, Frankrijk, stichtte de zakenman Armand Peugeot in 1896 het alleroudste autolabel op, dat overal ter wereld nog populair is. In het begin werden er wagens gemaakt met motoren die werkten op gas op stoom. Alleen het type 2 werd kreeg een verbrandingsmotor (Otto motor), aan het bedrijf verkocht door de Daimler Motor Group. In het eerste jaar van de twintigste eeuw had de firma al 500 wagens gemaakt. In 1917 begon de productie in grote oplages, maar in datzelfde jaar werd deze weer gestopt door WOI. In deze tijd moest Peugeot onderdelen maken voor wapens. Het eerste type 201 werd geïntroduceerd in 1929. Voor 1936 werd deze al 140.000 maal gemaakt.
Na WOII werd de onderneming opnieuw opgebouwd, en drie jaar na de oorlog begon de fabricage van de 203. Na dit populaire type kwam het type 403 in 1955, geproduceerd door Pininfarina uit Italië, en in het bezit van een motor op diesel. De Peugeot 404 kwam in het begin van de 60’er jaren, en was zeer succesvol in alle landen van Europa, en ook in de Franse koloniën van het Afrikaanse continent.
In 1974 kochten ze het grootste deel van de aandelen van de rivaal Citroën, en vormden ze het nieuwe concern van de PSA Group in 1976. De vroegere producenten Simca, Sunbeam em Talbot, of gedeeltes, werden hier ook bij betrokken.
Er waren zekere moeilijkheden met Talbot, dus het bestaande model Horizon kwam uit als Peugeot 309, en het label Talbot werd gestopt in 1986.
De motorsystemen van het oorspronkelijke Peugeot label in sportwagens waren zeer populair. McLaren maakte hier bij de Formule 1 gebruik van, en de producten van de firma hadden ook zeer veel succes bij de rally’s.
In de afgelopen tien jaar verkocht Peugeot minder auto’s op de Duitse markt, het percentage is nu nog 2.30%. Momenteel zijn er 20 types in de aanbieding, uiteenlopend van de zeer compacte 108, tot de compacte auto 208, en de 301 en de 308 in de kleine klasse. In het middensegment zijn er de 408 en de 508 en er zijn ook nog een sportwagen, een terreinwagen, een MPV, een bestelauto en een truck in de aanbieding.
Het succesvolle type 206 werd ruim 6,5 miljoen maal verhandeld, en het is de populairste compacte auto ter wereld.
Maar deze wagen is elektronisch niet sterk, waardoor de lampen sneller stuk kunnen gaan. Veel reservecomponenten, waaronder de dynamo of componenten van het remsysteem van de Peugeot zijn gelijk aan die van de Citroën, omdat deze labels allebei bij de PSA Group horen.