Roetfilter voor auto
DPF bij ons in de webshop
De Europese regels voor emissie zijn strenger geworden, dus is het filter voor roetdeeltjes steeds belangrijker in het systeem van de uitlaat bij voertuigen die op diesel werken. De eerste keer dat het gebruikt werd was bij de S-Klasse van Mercedes-Benz in 1985, en bij autotypes van tegenwoordig wordt het roetfilter vaak gevonden tussen de spruitstukken en de katalysator. Voor voertuigen van vroeger is er sinds 2007 financiering vanuit de overheid voor het wijzigen van het systeem om roetdeeltjes te verminderen.
HJS roetfilters overige gerenommeerde producentenBij de voornaamste producenten van deeltjes- / roetfilters, hoort de onderneming HJS. Dit bedrijf levert oorspronkelijke onderdelen van de labels Volkswagen, AUDI en SKODA. Bij EBERSPÄCHER of ERNST vinden auto-eigenaren overige gerenommeerde namen en topkwaliteit artikelen.
Het reinigen van het roetfilter en de levensduurHoe lang het filter mee gaat heeft verscheidene aspecten. Het ligt er onder andere aan of een DPF-systeem brandstoftoevoegingen heeft of niet. Systemen waarbij dit wel zo is zijn in gebruik bij PEUGEOT en CITROËN en soms bij FORD en MAZDA. In deze gevallen met de toevoeging in kwestie idere 60.000 kilometer aangevuld worden en vernieuwd worden, en bij sommige deeltjesfilters ligt deze afstand rond de 120.000 kilometer.
Alle producenten in Duitsland maken gebruik van systemen waar geen toevoeging bijgevoegd zijn, en deze moeten om de 120.000-180.000 km vernieuwd of schoongemaakt worden. Volgens de ADAC is het belangrijk een roetfilter schoon te maken, omdat nieuw kopen veel duurder is dan onderhoud. Bepaalde exemplaren van tegenwoordig zijn zo gemaakt, volgens de producent, dat ze net zo lang mee horen te gaan als de auto. Het is erg afhankelijk van de manier waarop er gereden wordt, en of de auto vaak korte ritjes maakt, omdat zo de DPF sneller verstopt kan raken.
DPF vernieuwingDe vernieuwing van een roet- / deeltjesfilter is niet gemakkelijk, zelfs niet voor personen die verstand hebben van techniek. Gediplomeerde lieden hebben rond de 2 of 3 uur nodig om het te bereiken. Bij sommige autotypes moeten bepaalde bestanddelen weggehaald worden, waaronder de lambda-sonde.
Nieuwe, voordelige oorspronkelijke bestanddelenHet vernieuwen van een kapot roetfilter is niet goedkoop, en de hele behandeling kost al gauw €1000. In onze webshop vindt u een voordelige optie voor een HJS-roetfilter en verscheidene overige bestanddelen van vele gerenommeerde labels. Koop wanneer u maar wilt bestanddelen, tegen de beste prijzen! Met verscheidene en veilige betaalopties, rappe bezorgtijden en professionele service, zijn wij precies wat u nodig heeft om de beste componenten te vinden.
Overige automaterialen in het segment Uitlaatsysteem
- Materiaal: Cordieriet
- voor uitlaatgasnorm van fabrikant: Up to Euro 5
- Lengte [mm]: 300
- Katalysatortype: Zonder katalysator
- Geschikt voor motor: Diesel
- Bundeltype: Fles
- Inhoud (ml): 475
- Let op technische data: +
- aanvullende informatie: Origineel DPF® City-Filter®
- Aanvullend artikel / aanvullende informatie: vervangt de uitlaatpijp
- Emissienorm: Bereikt na montage stoffactor 4=groene sticker, bereikt na montage partikelreductieklasse PM3
- Emissienummer: 0462
- ABE-Nr: KBA 17038
- Versie: DPF-02
- met ECE/ABE-goedkeuring
- Materiaal: Cordieriet
- Enkel in combinatie met: FK11188, PP11188A
- Controleteken: E24-103R
- aanvullende informatie: Non-approved
- Product in orde: Euro 5
- Inhoud [liter]: 5
- Bundeltype: Jerrycan
- aanvullende informatie: CLEANER DPF/FAP
- Bundeltype: spuitbus
- Inhoud (ml): 400
- Hoeveelheid: Milliliter
- Kleur: Transparant
- Chemische eigenschappen: Siliconvrij
- Let op technische data
- Lees de montagehandleiding
- Lengte [mm]: 670
- Gewicht [kg]: 5,0
- voor uitlaatgasnorm van fabrikant: Euro 4 / Euro 5
- Uitlaatsysteem: voor voertuigen met standaard roetpartikelfilter
- Katalysatortype: voor voertuigen met katalysator
- Aanvullende artikelen / Aanvullende info 2: Met aanbouwdelen, met montageset
- Materiaal roetfilter: Cordieriet