Hoofdremcilinder voor auto
Hoofdremcilinder bij ons in de webshop
Als de chauffeur het pedaal naar beneden duwt, wordt machinale kracht door de remversterker naar de voornaamste remcilinder getransporteerd. In de cilinders helpen zuigers vervolgens om de machinale kracht om te zetten in hydraulische pressie. Deze hydraulische pressie wordt hierna door de remslangen naar de juiste remcilinders van de het autowiel wiel in trommelremmen of naar de remklauwen in schijfremmen getransporteerd. Bij de autowielen in kwestie wordt dan door de hulp van de zuigers de hydraulische pressie weer getransformeerd in machinale kracht, waarna de werking van de remmen door de remblokken en wrijvingsoppervlakken wordt verzorgd.
Er worden enkel tandem voornaamste cilinders gebruikt, omdat er volgens de regels 2 remkringlopen moeten zijn die onafhankelijk zijn van elkaar.
De tandem voornaamste cilinder heeft 2 zuigers die achter elkaar zitten. In 1 behuizing vormen de pressiezuiger en daarna de zwevende zuiger 2 onafhankelijke pressieruimtes. Deze zuigers zijn allebei dubbele zuigers.
Als het pedaal wordt ingedrukt, beweegt de voornaamste manchet over de uitgebalanceerde opening bij de pressiezuiger, waardoor de pressieruimte wordt afgesloten. De remolie verplaatst de zwevende zuiger zo min mogelijk, zodat de plaatsingspen van de kleppen vandaan staat, zodat de centrale klep dicht gaat. Terwijl dit gebeurt, bouwt de pressie in allebei de remkringlopen op. Als u het pedaal loslaat, komen allebei de zuigers door de vloeistofpressie en dubbele vering weer terug in hun startpositie. Hierdoor wordt de pressie lager, en wordt de rem losgelaten.
De werking van de voornaamste remcilinderEen van de meest essentiële werkingen van de cilinder is de rappe opbouw van pressie in allebei de remkringlopen, zodra het rempedaal naar beneden wordt geduwd, en ook verlaagd de pressie snel weer als het pedaal wordt losgelaten. Verder compenseert de voornaamste cilinder de hoeveelheid remolie; aan de ene kant door stijgende warmte gedurende het remproces, en aan de andere kant doordat de remschoenen of remblokken beïnvloed worden.
De levensduurDe voornaamste remcilinder is geen vervalcomponent, en dus gaat het over het algemeen net zolang mee als de wagen zelf.
Maar als u er toch één nodig heeft, voor een defecte wagen of een andere reden, of op zoek bent naar componenten zoals zuigers, manchetten enz., dan bieden wij dit alles in onze webshop.
Overige automaterialen in het segment Remmen
- Materiaal: Gietijzer
- Schroefdraadmaat: 12 X 1,5 (1)
- voor artikelnummer: 6602
- Zuigerdiameter [mm]: 19,05
- Enkel / dubbel piston: Remsysteem met 1 circuit
- Diameter [mm]: 19
- Remsysteem: ATE
- Schroefdraadmaat: M10x1
- Aantal aansluitingen: 4
- Diameter 1 [mm]: 20,6
- Materiaal: Gietijzer
- Aantal aansluitingen: 4
- Schroefdraadmaat 1: 4x M10x1.0
- Aanvullende artikelen / Aanvullende info 2: Zonder remvloeistofreservoir
- Aantal gaten voor montage: 2
- Materiaal: Gietijzer
- Gatdiameter [mm]: 22,2
- Remsysteem: ATE
- Schroefdraadmaat: 10 x 1 (3)
- Diameter [mm]: 19,1
- Materiaal: Gietijzer
- Gewicht [kg]: 0,72
- Bundeltype: Doos
- Verpakkingslengte [cm]: 20,7
- Verpakkingsbreedte [cm]: 8
- Verpakkingshoogte [cm]: 5,4
- Schroefdraadmaat: M12x1
- Lengte [mm]: 13,0
- Totale lengte [mm]: 20,0
- Felsvorm: E, F
- Sleutelwijdte 1 [mm]: 12
- Vorm: A-vormig
- Materiaal: EPDM (Ethylen-Propylen-Dien-Kautschuk)
- Binnendiameter [mm]: 41,5
- Diameter [mm]: 46,5
- Hoogte [mm]: 2,5
- Materiaal: Gietijzer
- Aantal aansluitingen: 3
- Gewicht [kg]: 1,13
- Schroefdraadmaat 1: 3x M10x1.0
- Aantal gaten voor montage: 2
- Zuigerdiameter 1 [mm]: 19
- Aanvullende artikelen / Aanvullende info 2: Zonder remvloeistofreservoir
- Schroefdraadmaat 2: M12x1
- Zuigerdiameter [mm]: 23,8
- Remsysteem: Bendix
- Schroefdraadmaat: 10 X 1 (4)
- Zuigerdiameter [mm]: 19,05
- Materiaal: Aluminium
- Aantal aansluitingen: 2
- Schroefdraadmaat 1: 2x M12x1.0
- Lengte [mm]: 69,5, 92
- Zuigerdiameter [mm]: 25,4
- Materiaal: Gietijzer
- Schroefdraadmaat 1: 3x M10x1.0
- Aanvullende artikelen / Aanvullende info 2: Zonder remvloeistofreservoir
- Cilinderzuiger doorsnede [mm]: 22,2
- Gatdiameter 2 [mm]: 17,46
- Aantal gaten voor montage: 2
- Inbouwplaats: Voor
- Lengte [mm]: 18,5, 168
- Materiaal: Gietijzer
- Remsysteem: ATE
- Schroefdraadmaat: 10 X 1 (5), 10 x 1 (5)
- Zuigerdiameter [mm]: 19,05
- Schroefdraadmaat: M10x1
- Lengte [mm]: 11,5
- Totale lengte [mm]: 18,0
- Felsvorm: E, F
- Sleutelwijdte 1 [mm]: 10
- Materiaal: Gietijzer
- Schroefdraadmaat: 1/2 20 UNF (1)
- voor artikelnummer: 1206
- Zuigerdiameter [mm]: 25,4
- Enkel / dubbel piston: Remsysteem met 1 circuit