Veren voor auto achter en vóór
Veer achter en vóór bij ons in de webshop
De vering is gemaakt van onderdelen die elastisch zijn om het koetswerk op een bepaalde hoogte te houden en om ervoor te zorgen dat deze niet te veel nar beneden zakt bij een zware belasting. Ze verminderen de trillingen onder het rijden, zeker over onverharde wegen. Daarnaast zorgen ze voor een betere verdeling van het gewicht van de auto en een beter contact van de wielen met de ondergrond.
Opvallende eigenschappen van de diverse typen vering
De onderdelen verschillen op het gebied van de stijfheid. Vering die zacht is zorgt voor comfortabel rijden en een stugge vering geeft een betere wegligging als er hard gereden wordt en tevens is de auto stabieler. Daarnaast zijn er onderdelen die men kan instellen. Het eerste model heeft een normale prijs, maar zijn alleen efficiënt in 1 stand. Bij het tweede model kan de stijfheid worden ingesteld middels compressie, waardoor de auto beter te besturen is, stabieler en comfortabeler is, bij iedere snelheid, belasting en op elk wegdek.
De onderdelen hebben ook verschillende designs. Modellen met een cilindervorm komt men het meeste tegen. Deze gaan erg lang mee, zijn betrouwbaar en kosten niet veel. Modellen in de vorm van een kegel of ton hebben een grotere afstand voor de beweging en hebben minder ruimte nodig.
Het verwisselen en het gebruik: de kennis die u nodig heeft
- Verwissel de vering met regelmaat. Als de onderdelen versleten zijn, kunnen ze breken, ook als ze maar met een kleine impact te maken krijgen. Hierdoor wordt de auto slechter te besturen, kan het koetswerk vervormen, de auto dichter op het wegdek komen te liggen en kunnen andere onderdelen van de ophanging sneller stuk gaan. Als onderdelen breken kunt u een kloppend geluid horen of trillingen bij het rijden over onverharde wegen, in de bochten bonkende geluiden horen om remmen of kantelen van het koetswerk onder het rijden.
- Belast de auto niet te veel. Rijd langzamer door bochten. Een te grote belasting zorgt ervoor dat onderdelen sneller slijten, zoals de wikkelingen. Mankementen zijn te herkennen aan de wikkelingen die gescheurd zijn, dit kunt u heel makkelijk zien.
topautoonderdelen.be: louter uitstekende onderdelen voor de auto
Via onze online webshop bent u in staat om vering aan te schaffen van gerenommeerde merken voor zeer schappelijke prijzen. Op de homepagina ziet u de huidige kortingsacties van topautoonderdelen.be. Alle onderdelen in ons aanbod hebben een uitgebreide omschrijving. U weet dan zeker dat u de juiste artikelen kiest. De lay-out van de webshop is prima ingericht, u hoeft niet lang te zoeken om de gewenste onderdelen te vinden. Onze medewerkers helpen u graag bij het plaatsen van de bestelling. Wij leveren zo snel mogelijk.
Overige automaterialen in het segment Vering / demping
- Inbouwplaats: Vooras
- Lengte [mm]: 340
- Diameter [mm]: 146
- Dikte 1 [mm]: 12,5
- Binnendiameter [mm]: 81
- Inbouwplaats: Vooras
- Veervorm: Schroefveer
- Lengte [mm]: 362
- Diameter [mm]: 140
- Dikte 1 [mm]: 12,5
- Gewicht [kg]: 2,6
- Inbouwplaats: Vooras
- Veervorm: Schroefveer
- Lengte [mm]: 335
- Diameter [mm]: 146
- Aantal wikkelingen: 5,8
- Draaddiameter [mm]: 13,5
- Binnendiameter 2 [mm]: 81, 64
- Inbouwplaats: Vooras
- Chassis: voor voertuigen met standaard chassis
- Veervorm: Schroefveer
- Lengte [mm]: 351
- Diameter [mm]: 152
- Dikte 1 [mm]: 11,75
- Gewicht [kg]: 1,55
- Inbouwplaats: Achteras
- Veervorm: Schroefveer
- Lengte [mm]: 340
- Diameter [mm]: 111,8
- Dikte 1 [mm]: 11,25
- Gewicht [kg]: 1,7
- Inbouwplaats: Achteras
- Veervorm: Schroefveer
- Lengte [mm]: 350
- Diameter [mm]: 111
- Dikte 1 [mm]: 11,3
- Gewicht [kg]: 1,74
- Inbouwplaats: Achteras
- Chassis: voor voertuigen met standaard chassis
- Veervorm: Schroefveer met varierende diameter
- Lengte [mm]: 308
- Diameter [mm]: 147
- Diameter 2 [mm]: 13,8
- Diameter 1 [mm]: 9,2
- Diameter 3 [mm]: 9,2
- Gewicht [kg]: 2,5
- Inbouwplaats: Vooras
- Veervorm: Schroefveer
- Lengte [mm]: 442, 445
- Diameter [mm]: 169, 172
- Dikte 1 [mm]: 12,8, 13
- Gewicht [kg]: 2,46
- Inbouwplaats: Vooras
- Veervorm: Schroefveer
- Lengte [mm]: 428
- Diameter [mm]: 173
- Dikte 1 [mm]: 13
- Gewicht [kg]: 2,31
- Inbouwplaats: Vooras
- Lengte [mm]: 350
- Diameter [mm]: 135,0
- Dikte 1 [mm]: 11,25
- Inbouwplaats: Achteras
- Lengte [mm]: 345
- Diameter [mm]: 100
- Draaddiameter [mm]: 10,0
- Inbouwplaats: Achteras
- Chassis: voor voertuigen met standaard chassis
- Veervorm: Schroefveer
- Lengte [mm]: 269
- Diameter [mm]: 135
- Dikte 1 [mm]: 13
- Gewicht [kg]: 1,76
- Inbouwplaats: Achteras
- Lengte [mm]: 346,00
- Diameter [mm]: 107
- Draaddiameter [mm]: 10,8
- Inbouwplaats: Achteras
- Lengte [mm]: 365
- Dikte [mm]: 12,75
- Diameter [mm]: 120
- Inbouwplaats: Vooras
- Veervorm: Schroefveer
- Lengte [mm]: 348
- Diameter [mm]: 142
- Dikte 1 [mm]: 12,8
- Type: E
- Inbouwplaats: Achteras
- Lengte [mm]: 352
- Diameter [mm]: 112
- Gewicht [kg]: 2,01
- Vereist aantal stuks: 2
- Binnendiameter [mm]: 12
- Inbouwplaats: Achteras
- Chassis: voor voertuigen zonder sportchassis, voor voertuigen zonder versterkt chassis
- Veervorm: Schroefveer met constante diameter
- Lengte [mm]: 250
- Diameter [mm]: 170
- Draaddiameter [mm]: 21