Airco-leiding voor auto
AC slang bij ons in de webshop
Het koelingssysteem wordt met de hulp van een compressor bestuurd, en de werking is vergelijkbaar met die van een koelkast. Er zitten verscheidene bestanddelen in de kringloop verwerkt. Deze kringloop heet wordt airconditioningsunit of koelingskringloop.
Dit is de verdeling van de conductie:
- Hogedrukgebied - gas (circa 16 bar pressie, warmtegraad circa 65 °C)
- Hogedrukgebied - vloeibaar (circa 16 bar pressie, warmtegraad 65 °C)
- Lagedrukgebied - gas (circa 1,2 bar pressie, warmtegraad circa -7 °C)
- Lagedrukgebied - vloeibaar (circa 1,2 bar pressie, warmtegraad circa -7 °C)
De koelingskringloop bestaat uit de volgende componenten, die met elkaar in verbinding staan via leidingen: Compressor, expansieventiel, condensator, tank voor vloeistof met een droger (collector), veiligheidsonderdelen (pressieswitches of hogedrukswitches en temperatuurdetectoren), controle-devices, leidingen, koudemiddel en een container hiervoor.
De werking van de airconditioningIn de pijp wordt het koudemiddel in gasvorm onderhevig gemaakt aan 16 bar compressor, waardoor deze in de condensator een vloeistof wordt. Vervolgens wordt het naar het expansieventiel getransporteerd die zich voor de verdamper bevindt, en rechtstreeks weer op 1,2 bar gebracht. Met dank aan het Joule-Thompson effect, vindt er in het gas een isenthalpische pressieverlaging plaats, en wordt de warmtegraad aangepast. Door de wijziging van het gasvolume, liggen de elementen van het medium minder ver uit elkaar, waardoor het losgelaten koudemiddel na het expansieventiel -7 graden Celsius is.
Vervolgens gaat het door de verdamper, die het zitgedeelte verkoelt. Na de verdamper gaat het weer naar de compressor, en start alles nogmaals.
De vernieuwing van het koudemiddelDoor de pressie van de klep van de uitlaat bij de compressor zouden er kleine beetjes koudemiddel kunnen weglopen. Hierdoor zou het kunnen dat 16 bar niet langer gehaald wordt; de airconditioning werkt dus niet meer naar behoren. Dit is de reden dat het van belang is om het koudemiddel iedere twee tot drie jaar aan te vullen, wat u moet doen via de werkplaat. Dit wordt ook uitgevoerd door automobilistenverenigingen(ANWB etc.). De koelingskringloop en de volledige airconditioningsunit kunnen enkel in een professionele garage worden gemaakt, omdat er veel pressie op de slangen staat!
In onze webshop vindt u alle bestanddelen voor uw airconditioningsunit voor een goede prijs, en vervolgens kunt u hiermee naar de garage. U vindt ook vele andere componenten in ons aanbod.
Overige automaterialen in het segment Airconditioning
- Verwarming / Koeling: van aircocompressor naar condensor
- Nettogewicht [g]: 112
- Verpakkingsbreedte [cm]: 20,00
- Verpakkingshoogte [cm]: 23,00
- Verpakkingslengte [cm]: 29,5
- Aanvullende artikelen / Aanvullende info 2: Hogedruk zijde
- Verwarming / Koeling: Van condensor naar verdamper
- Aanvullend artikel / aanvullende informatie: Met pijpleiding, Met pakkingen, met ventiel
- Materiaal pakking: HNBR (Hydrierter Acryl-Nitril-Butadien-Kautschuk)
- Bruikbaar voor koelvloeistof: R134a
- Verwarming / Koeling: van aircocompressor naar condensor
- Versie: produced by VISTEON