Raammechanisme voor auto achter/voor + links/rechts
Raam, mechanisme achter/voor + links/rechts bij ons in de webshop
Elektronische ruiten horen sinds de eerste helft van de 90’er jaren bij het standaard toebehoren van de auto. Hierdoor wordt het afzonderlijk en tegelijkertijd dichtdoen van ramen een mogelijkheid, met behulp van afzonderlijke ruitmotoren. Zij worden vanaf binnen aangestuurd, met de hulp van switches of schakelknoppen. Bij bepaalde wagens kunnen ze ook via een sleutel in het contact of met een remote controller vanaf buiten worden aangestuurd. De switches worden aangestuurd met behulp van een tractiekabel met elektronische gelijkstroming door het wormwiel motorsysteem. Gedurende de werking zorgt het motorsysteem voor de aandrijving van de tractiekabel en gaat het raam open of dicht, wat afhangt van de draairichting. Het wormwiel werkt met zelfborging, dus de ruit kan niet gedwongen geopend worden.
Het functioneren van de elektronische ruitenAlle systemen kunnen bestuurd worden via het portier. Deze aanwijzingen worden door de switches aan de binnenkant doorgespeeld:
- Zelfwerkend afrollen
- Afrollen tot de bestuurder de switch loslaat
- Zelfwerkend oprollen
- Oprollen tot de bestuurder de switch loslaat
Het is in feite zo dat alle elektronisch werkende ruiten één voor één of allemaal tegelijk kunnen worden geopend en gesloten vanaf de plek van de bestuurder. Voor de rest kan de chauffeur de ruiten aan de achterkant verankeren.
De bedieningsunit maakt het veiligTwee Hall-detectoren in het motorsysteem vangen de draairichting en het aantal toeren op. De meting van de uiteindelijke positie wordt uitgevoerd door de besturingsunit, als de ruit naar onderen gaat in het gesloten gedeelte in het afgesloten deel, wat de stroomtoevoer naar het motorsysteem onderbreekt. De bescherming tegen knellen zorgt dat onderdelen van het koetswerk of overige bestanddelen in de ruit niet bekneld raken als deze weer zelfwerkend naar boven gaat. Hiervoor controleert de bedieningsunit de informatie van de draaisnelheid door middel van de detectoren op de as van de motor van de elektronische ruiten. Als de draaisnelheid buiten de eindpunten en gedurende het oprollen sterk vermindert, verandert de draairichting van de motor direct, en gaat de ruit opnieuw naar beneden.
De vernieuwing van elektronische ruitenDe switches van de ruiten kunnen schade oplopen als er gebruik wordt gemaakt van verijsde ramen in de winter. Controleer altijd eerst de elektronische stoppen als er een probleem is. De elektronische ruiten hebben in de stoppenkast hun eigen stoppen. Een vernieuwing of herstel van elektronische ruiten kan beter niet door mensen zonder ervaring worden gedaan, omdat de kalibratie van de tractiekabels problemen tot gevolg kan hebben. U kunt alle reservecomponenten en volledige elektronische ruiten, alsmede een motor met gelijkstroom, alle detectoren en tractiekabels, voordelig in onze webshop bestellen. Deze kunt u meebrengen naar een garage, waar de elektronische ruiten voor uw zullen worden vernieuwd.
Overige automaterialen in het segment Elektrische systemen
- Inbouwplaats: Voor, Links
- Werkwijze: Electrisch
- Aanvullend artikel / aanvullende informatie: Zonder elektro motor
- Gewicht [kg]: 1,32
- Inbouwplaats: voor en achter
- Kleur: wit
- Aanvullende artikelen / Aanvullende info 2: Met verbindingsstuk
- Inbouwplaats: Voor, Links
- Werkwijze: Electrisch
- Aanvullend artikel / aanvullende informatie: Zonder elektro motor
- Combi-schakelfunctie: Met comfort functie
- Uitvoering: voor voertuigen met autmatische raamopener
- Gewicht [kg]: 1,802
- Inbouwplaats: Voertuigportier, Links achter, Rechts achter
- Hoeveelheid: Stuk
- Aantal: 1
- Inbouwplaats: Links voor
- Werkwijze: Manueel
- Artikelnummer paar: 5818232
- Aantal portieren: 2, 3
- Inbouwplaats: Rechts voor
- Werkwijze: Manueel
- Artikelnummer paar: 5818231
- Aantal portieren: 2, 3
- Inbouwplaats: Voor, rechts
- Werkwijze: Electrisch
- Aanvullend artikel / aanvullende informatie: Zonder elektro motor
- Combi-schakelfunctie: Met comfort functie
- Uitvoering: voor voertuigen met autmatische raamopener
- Inbouwplaats: Links voor
- Werkwijze: Electrisch
- Aantal portieren: 4
- Aanvullend artikel / aanvullende informatie: Zonder elektro motor
- Inbouwplaats: Achter, rechts
- Werkwijze: Manueel
- Aanvullend artikel / aanvullende informatie: Zonder elektro motor
- Combi-schakelfunctie: Zonder comfortfuncties
- Uitvoering: voor voertuigen zonder automatische raamopener
- Gewicht [kg]: 1,44
- Inbouwplaats: Rechts voor
- Werkwijze: Electrisch
- Aantal portieren: 4/5
- Aanvullend artikel / aanvullende informatie: Zonder elektro motor
- Inbouwplaats: Voor, Links
- Werkwijze: Electrisch
- Aanvullend artikel / aanvullende informatie: Met elektromotor
- Combi-schakelfunctie: Zonder comfortfuncties
- Uitvoering: voor voertuigen zonder automatische raamopener
- Raamopener: Twee rail raammechanisme
- Gewicht [kg]: 2,67
- Inbouwplaats: Achter, rechts
- Werkwijze: Electrisch
- Aanvullend artikel / aanvullende informatie: Zonder elektro motor
- Combi-schakelfunctie: Met comfort functie
- Uitvoering: voor voertuigen met autmatische raamopener
- Gewicht [kg]: 1,216
- Inbouwplaats: Achter, Links
- Werkwijze: Electrisch
- Aanvullend artikel / aanvullende informatie: Zonder elektro motor
- Combi-schakelfunctie: Met comfort functie
- Uitvoering: voor voertuigen met autmatische raamopener
- Gewicht [kg]: 1,22
- Inbouwplaats: Achter, Links
- Werkwijze: Electrisch
- Aanvullend artikel / aanvullende informatie: Zonder elektro motor
- Combi-schakelfunctie: Met comfort functie
- Uitvoering: voor voertuigen met autmatische raamopener
- Gewicht [kg]: 0,965