Gasklep positiesensor voor auto
Gaskleppotentiometer bij ons in de webshop
Bij motoren op benzine vindt de carburatie meestal aan de buitenkant van de verbrandingsruimte plaats. Hierbij wordt voor of na de smoorklep van de injectiepomp, de vloeistof met hoge pressie (tot 120 bar) geïnjecteerd. Het ligt aan de plaatsing van de smoorklep of het invoerkanaal wordt de hoeveelheid lucht vrijgemaakt wordt, en of er veel of weinig frisse lucht door de kleppen naar binnen kan stromen. Om voor de juiste werkingsstand, bij het versnellen het correcte level aan brandstof vast te stellen, wordt de stand van het pedaal door een glasklepdetector geregeld en naar de bestuurunit van het motorsysteem verstuurd. Deze berekening wordt gedaan voor de gehele luchtstroming, op hetzelfde moment als overige keuringsfactoren waaronder het motorvermogen, de luchtpressie en de warmte van het motorsysteem en het bijpassende verbruik van brandstof, en drijft zo het systeem van de injectie aan. Deze gasklepdetectoren bestaan in 2 varianten.
De taak als gasklepschakelaarIn deze variant heeft de detector slechts 2 werkingstoestanden – op de plaats en op volle toeren. Deze schakelposities worden allebei overgedragen aan de motorregelunit, die de toevoer van brandstof ofwel verminderd (op de plaats) of nog meer verhoogt (op volle toeren).
De werking als smoorklepHierbij zit de gasklepdetector op de rotatie-as van de gasklep gemonteerd en heeft deze de functie van een potentiometer. Op basis van de openingspositie van de luchtklep wordt ook het uitgangsteken aangepast. Dit wordt verwezenlijkt door middel van een aanpasbare elektrische resistentie. Problemen met de gasklepdetector komen aan het licht doordat het motorsysteem, anders dan de positie van het pedaal, en afwijkende snelheid heeft. Met een defecte detector kan het motorsysteem niet meer goed bestuurd worden, en moet deze direct vernieuwd worden.
Tijdens de vernieuwing moeten in een garage met voertuigapparaten ook de foutieve waarden van de detector van de motorregelunit wordt verbeterd. De detector in kwestie, of de smoorklep of overige bestanddelen van het motorsysteem, waaronder de EGR-module of de krukas, vindt u zeer voordelig bij onze webwinkel.
Overige automaterialen in het segment Motor
- Werkwijze: Electrisch
- Aantal gaten voor montage: 2
- Aanvullende artikelen / Aanvullende info 2: Zonder kabel
- Aantal contacten: 3
- Connectorhuisvorm: rechthoekig
- Aantal contacten: 3
- Connectorhuisvorm: Ovaal
- Draairichting: Draairichting met de klok mee
- Aanvullende artikelen / Aanvullende info 2: Zonder kabel
- Aantal gaten voor montage: 2
- Spanning (Volt): 12
- Spanning (Volt): 12
- Uitvoering: voor voertuigen zonder E-gas
- Aantal gaten voor montage: 2
- Aantal contacten: 4
- Aantal contacten: 3
- Connectorhuisvorm: Rond
- Draairichting: Draairichting met de klok mee
- Aantal gaten voor montage: 2
- Aanvullende artikelen / Aanvullende info 2: Zonder kabel
- Spanning (Volt): 12
- Gewicht [kg]: 0,05
- Werkwijze: Electrisch
- Aantal contacten: 4
- Oude onderdeel met nieuwe vergelijken (m.n. OER-nr.)
- Lengte [mm]: 75
- Breedte [mm]: 50
- Hoogte [mm]: 75
- Gewicht [kg]: 0,04
- Draairichting: Draairichting tegen de klok in
- Aantal contacten: 3
- Connectorhuisvorm: rechthoekig
- Lengte [mm]: 75
- Draairichting: Draairichting tegen de klok in
- Aantal contacten: 3
- Connectorhuisvorm: rechthoekig
- Draairichting: Draairichting met de klok mee
- Aantal contacten: 3
- Gewicht [kg]: 0,022