Motorsteun voor auto achter en vóór
Motorsteunen achter en vóór bij ons in de webshop
Bij het koppelen, en ook als u het pedaal loslaat, en als de last anders wordt wanneer u weer gas geeft, wordt er via het koppelingssysteem een koppel op het motorsysteem uitgevoerd. Dit koppel komt steeds opnieuw voor, zoals door de koppelarmen van het koetswerk van de wagen. De motorlager is hierbij van belang. Deze dragen niet alleen de massa van het motorsysteem als de wagen stilstaat, maar krijgen tijdens een rit te maken met tractie en pressie. Deze motorophanging ondersteunt niet alleen het gewicht van de motor, maar dempt ook het overbrengen van bevingen tussen het motorsysteem en het koetswerk. Normaal gesproken worden voor de motorlagers verbindingen van rubber en metaal (zogeheten stilteblokken) of ook door water gedempte verbindingen (hydro-lagers) aangewend.
Motorbevingen door pressieBij waterlagers werkt de pressie, die bij een stilstaande wagen door de trillingen van de motor ontstaan, in de watervloeistof van de bovenkamer opgebouwd, enkel op het rubberen membraan. Doordat deze vervormd worden, worden de trillingen gedempt. De lucht kan bij een hydraulische motorsteun van een stationaire wagen ontsnappen door een solenoïdeklep die openstaat. Als de wagen rijdt, sluit deze klep door elektromagnetische kracht. De pressie die in de watervloeistof opbouwt passeert door het mondstuk van de onderkamer over de rubberen balg. Deze ondergaat vervorming door de pressie, en neemt zo de motortrillingen op.
Een kapotte motorophangingZolang de wagen meegaat, kunnen er situaties voorkomen waarin de motorophanging beschadigd raakt. Beschadigingen zijn op te merken door haperend opstarting of veranderende last. Bij kapotte lagers van de motorondersteuning kan er niet meer op de normale manier een rit worden gemaakt, en deze moeten dan ook vervangen worden. Vaak worden problemen bij een controle gevonden.
In ons aanbod vindt u reservecomponenten voor het motorsysteem. U kunt de motorophanging, zuiger en kamwielen goedkoop bij onze webwinkel kopen.
Overige automaterialen in het segment Motor
- Inbouwplaats: rechts
- Materiaal: Rubber
- Ophangwijze: Hydrolager
- Gewicht [kg]: 0,814
- Gewicht [g]: 814
- Inbouwplaats: Links voor
- Ophangwijze: Hydrolager
- Voor OE nummer: 8K0199379AB
- Gewicht [g]: 874, 866
- Inbouwplaats: Voor, Aan beide zijden
- Materiaal: Rubber
- Ophangwijze: Hydrolager
- Gewicht [kg]: 0,792
- Let op de serviceinformatie
- Inbouwplaats: Voor, Onder
- Materiaal: Rubber
- Ophangwijze: Rubbermetaallager
- Aanvullend artikel / aanvullende informatie: Aanhaalmomentondersteuning
- Inbouwplaats: Onder
- Ophangwijze: Rubbermetaallager
- Hoogte [mm]: 36
- Diameter [mm]: 91
- Inbouwplaats: Achter
- Materiaal: Rubber
- Ophangwijze: Rubbermetaallager
- Gewicht [kg]: 0,632
- Inbouwplaats: Achter
- Materiaal: Rubber
- Ophangwijze: Rubbermetaallager
- Binnendiameter [mm]: 10
- Hoogte [mm]: 40, 53
- Diameter [mm]: 70
- Inbouwplaats: Achter, Links
- Materiaal: Rubber
- Ophangwijze: Rubbermetaallager
- Lengte [mm]: 265
- Gewicht [kg]: 0,82
- Inbouwplaats: Motorzijde
- Aanvullend artikel / aanvullende informatie: Aanhaalmomentondersteuning
- Inbouwplaats: Achter, Voor
- Materiaal: Rubber
- Ophangwijze: Rubbermetaallager
- Gewicht [kg]: 0,2
- Binnendiameter [mm]: 10
- Hoogte [mm]: 40, 53
- Diameter [mm]: 70
- Let op de serviceinformatie
- Inbouwplaats: Vooras rechts
- Materiaal: Rubber
- Ophangwijze: Hydrolager
- Schroefdraadmaat: M10x1,5
- Inbouwplaats: Bovenaan
- Ophangwijze: Rubbermetaallager
- Lengte [mm]: 34,29
- Gewicht [kg]: 0,251
- Vereist aantal stuks: 1
- Diameter [mm]: 91
- Inbouwplaats: Achter
- Materiaal: Rubber
- Ophangwijze: Rubbermetaallager
- Gewicht [g]: 750
- Inbouwplaats: Achter
- Ophangwijze: Rubbermetaallager
- Lengte [mm]: 248
- Breedte [mm]: 46
- Binnendiameter [mm]: 12,20
- Hoogte [mm]: 79
- Aanvullend artikel / aanvullende informatie: Aanhaalmomentondersteuning
- Ophangwijze: Rubbermetaallager
- Inbouwplaats: rechts boven, Voor
- Voor OE nummer: 8E0199339