Klepgeleider / pakking voor auto
Klepgeleider / pakking bij ons in de webshop
Olie afdichtingen en klepgeleiders zitten in de motor. Door de tweede worden de kleppen gecentreerd met betrekking tot de klepzittingen, zodat de verbrandingskamers goed dicht gehouden worden en de warmte wordt afgevoerd. De eerste zorgen ervoor dat er geen olie in de verbrandingskamers komt.
Opvallende eigenschappen van diverse typen olie afdichtingen en klepgeleiders
Over het algemeen maakt men klepgeleiders van perliet en grijs gietijzer. Op die manier worden de zeer kleine olieresten op het oppervlak gehouden. Op die manier krijgt de geleider-kleppaar genoeg olie en slijten ze niet sneller. Onder hoge belasting kunnen deze onderdelen nog steeds prima hun werk doen.
De onderdelen van gietijzer waar veel fosfor in zit slijten niet zo snel. Ze kunnen prima worden ingezet als er zware belasting nodig is.
Onderdelen van messing hebben een prima thermische geleiding. Ze zorgen ervoor dat de kop van de cilinder snel afkoelt. Daarnaast zorgen deze onderdelen ervoor dat de uitsparing tussen de klepsteel en de geleider kleiner wordt, waardoor de motor minder olie verbruikt.
Klepgeleiders van brons gaan het langste mee. Ze zijn plastisch en hebben niet veel last van beschadigingen als ze ingedrukt worden gedurende de installatie of als ze hun werk doen bij een zware belasting. Ze kunnen prima met onderdelen van staal werken.
Olieafdichtingen zijn er in diverse diameter, afhankelijk van de plek waar ze gemonteerd zitten. Er zijn er die alleen op de onderdelen van de inlaat worden geïnstalleerd, andere zitten alleen op de uitlaat. Tegenwoordig maakt men gebruik van acrylrubber of fluorrubber als ze gemaakt worden. Deze materialen kunnen prima tegen zeer extreme temperaturen en de vloeistoffen van de auto.
Het verwisselen en het gebruik: de kennis die u nodig heeft
- Maak louter gebruik van prima olie die door de producent wordt aangeraden. Zo zullen de olie afdichtingen en klepgeleiders niet snel stuk gaan. Als er een mankement is, zal de motor veel meer olie gaan verbruiken.
- Zorg ervoor dat de motor niet te heet wordt. Hierdoor zullen de afdichtingen veel minder elastisch worden. U moet dan zeer snel weer de olie aanvullen. Als de motor te heet wordt, zal er een lampje op het dashboard gaan branden.
- Als de auto een tijd niet heeft gereden en u gaat er weer gebruik van maken, moeten de olie afdichtingen worden verwisseld. Bij langdurig stilstaan zullen ze uitdrogen. Als u met de auto blijft rijden waarvan de afdichtingen niet meer goed zijn, zal er blauwe rook uit de uitlaat komen.
topautoonderdelen.be: louter uitstekende onderdelen voor de auto
Doe zaken met onze online webshop om uitstekende onderdelen aan te schaffen. We werken louter samen met gerenommeerde merken. U bent in staat om olie afdichtingen en klepgeleiders te bestellen van de beste kwaliteit. U kunt gebruik maken van onze kortingsacties om geld te besparen. Middels het overzichtelijke aanbod kunt u de gewenste onderdelen zeer vlot vinden, ook als u niet zo vaak iets online opzoekt. De webshop van topautoonderdelen.be is eenvoudig en voordelig.
Overige automaterialen in het segment Motor
- Ventieltype: voor utlaatkleppen, voor inlaatkleppen
- Inbouwplaats: Aanvoerzijde
- Lengte [mm]: 36,5
- Binnendiameter [mm]: 8,0
- Materiaal: Brons
- Diameter [mm]: 12,1
- Verpakkingshoogte [cm]: 5,00
- Verpakkingslengte [cm]: 8,0
- Lengte [mm]: 40,5
- Materiaal: Brons
- Binnendiameter [mm]: 5,5
- Ventieltype: voor inlaatkleppen, voor utlaatkleppen
- Diameter [mm]: 11,08
- Hoogte [mm]: 43,4
- Binnendiameter [mm]: 6
- Ventieltype: voor inlaatkleppen, voor utlaatkleppen
- Diameter [mm]: 12,55
- Ventieltype: voor utlaatkleppen, voor inlaatkleppen
- Inbouwplaats: Aan beide zijden
- Lengte [mm]: 35,9
- Binnendiameter [mm]: 6,0
- Materiaal: Brons
- Diameter [mm]: 11,1
- Nettogewicht [g]: 18
- Verpakkingsbreedte [cm]: 2,30
- Verpakkingshoogte [cm]: 5,00
- Verpakkingslengte [cm]: 8,0
- Ventieltype: voor inlaatkleppen, voor utlaatkleppen
- Lengte [mm]: 40,5
- Binnendiameter [mm]: 5,5
- Diameter [mm]: 11,1
- Gatdiameter [mm]: 6
- Lengte [mm]: 36
- Ventieltype: voor inlaatkleppen
- Inbouwplaats: Aanvoerzijde, Afvoerzijde
- Diameter [mm]: 11,05
- Ventieltype: voor inlaatkleppen, voor utlaatkleppen
- Lengte [mm]: 45
- Binnendiameter [mm]: 6
- Diameter [mm]: 10,1
- Gatdiameter [mm]: 8
- Flensdiameter [mm]: 14
- Lengte [mm]: 36,5
- Ventieltype: voor inlaatkleppen
- Inbouwplaats: Afvoerzijde
- Diameter [mm]: 12,07
- Ventieltype: voor inlaatkleppen, voor utlaatkleppen
- Lengte [mm]: 50
- Binnendiameter [mm]: 6
- Diameter [mm]: 11,1
- Ventieltype: voor inlaatkleppen, voor utlaatkleppen
- Lengte [mm]: 36,5
- Binnendiameter [mm]: 7
- Diameter [mm]: 12,1
- Ventieltype: voor inlaatkleppen
- Lengte [mm]: 36,5
- Binnendiameter [mm]: 8
- Diameter [mm]: 12,1
- Lengte [mm]: 36
- Binnendiameter [mm]: 6
- Materiaal: Brons
- Ventieltype: voor utlaatkleppen, voor inlaatkleppen
- Diameter [mm]: 11,06
- Maat van uitwendige schroefdraad: M6 x 1
- Schroefdraad lengte [mm]: 26
- Schroefkop-/moerprofiel: Binnen veeltandig
- Oppervlakte: Gefosfateerd
- Schroeflengte onder kop [mm]: 54
- Gewicht [kg]: 0,012
- Ventieltype: voor inlaatkleppen, voor utlaatkleppen
- Lengte [mm]: 36
- Binnendiameter [mm]: 6
- Diameter [mm]: 11,1
- Gatdiameter [mm]: 6
- Lengte [mm]: 43,5
- Ventieltype: voor inlaatkleppen
- Inbouwplaats: Aanvoerzijde, Afvoerzijde
- Diameter [mm]: 12,53
- Lengte [mm]: 36,5
- Binnendiameter [mm]: 8,0
- Ventieltype: voor inlaatkleppen, voor utlaatkleppen
- Inbouwplaats: Aanvoerzijde, Afvoerzijde
- Materiaal: Brons
- aanvullende informatie: Standard
- Diameter [mm]: 12,0