Injector voor auto diesel en benzine
Injectoren diesel en benzine bij ons in de webshop
Door de regelgeving voor uitstoot zijn de standaard motoren op benzine van personenauto’s aan het einde van de 80’er jaren vervangen door injectiemotoren. Anders dan de motor op benzine, waarbij het vormproces van de mix amper beïnvloed kan worden, is het lucht-brandstof mengsel van vers gas naar verhouding exact gekeurd in motorsystemen met een systeem voor de injectie van brandstof.
De werkingMotoren van voertuigen hebben meestal motoren op benzine of op diesel. Bij motoren op benzine komt de brandstof meestal in het systeem van de inlaat, of voor de inlaatklep van het motorsysteem, ingebracht door het injectiesysteem, en bij de toevoer van brandstof bij een motor op diesel gebeurt dit direct in de verbrandingsruimte of de voorruimte. Motoren op benzine hebben de laatste 20 jaar een rechtstreekse brandstofinjectie gekregen, en de verbrandingsruimte kracht bijgezet. Een minpunt hieraan is de hoge temperatuur waar de injectoren van de brandstof mee te maken krijgen. Iedere buis heeft een onafhankelijke rechtstreekse injector, die via een brandstofslang met de centrale injectiepomp verbonden is.
De unit-injector aansturingOm te zorgen voor eenduidige hoeveelheid brandstofinjectie, moeten alle pompslangen naar de injectoren exact dezelfde lengte hebben, zodat er geen sprake zal zijn van pressieverschillen, die veel impact hebben op de uitstoot. Dit probleem is verholpen door de ontwikkeling van het unit-injectorsysteem voor motoren op diesel. Hierbij heeft iedere buis een onafhankelijke injectiepomp, die direct de pressie levert en deze naar de injectoren overbrengt.
Common Rail SystemBij het common railsysteem wordt de pressie in een algemene houder gecreëerd en via injectoren in een algemene cilinder ingespoten.
Als u een ventiel, injector of een pomp voor uw voertuig zoekt, kunt u deze goedkoop in onze webshop vinden.
Overige automaterialen in het segment Motor
- Brandstoftype: Diesel
- Aanvullend artikel / aanvullende informatie: Met pakking
- Artikelnummer van de aanbevolen artikel: A2C59516873, 2802002039180
- Let op de richtlijnen van de fabrikant
- Aanvullende artikelen / Aanvullende info 2: Regelaar / Software moet nog worden aangeleerd/geüpdate
- Oude onderdeel met nieuwe vergelijken (m.n. OER-nr.)
- Statische hoeveelheid bij 3 bar, medium n-heptaan [g/min]: 261,1
- Weerstand [Ohm]: 12
- Brandstoftype: Benzine
- brandstoftoevoer: Benzine-injectie
- Aantal contacten: 2
- Druk (bar): 3,5
- Weerstand [Ohm]: 12
- Brandstoftype: Benzine
- Aanvullende artikelen / Aanvullende info 2: Met afdichtring
- Brandstoftype: Diesel
- Artikelnummer van de aanbevolen artikel: X11-800-001-002Z, X11-800-002-002Z
- Aanvullende artikelen / Aanvullende info 2: Regelaar / Software moet nog worden aangeleerd/geüpdate
- Let op de richtlijnen van de fabrikant
- Oude onderdeel met nieuwe vergelijken (m.n. OER-nr.)
- Statische hoeveelheid bij 3 bar, medium n-heptaan [g/min]: 374,2
- Weerstand [Ohm]: 12
- Brandstoftype: Benzine
- Statische hoeveelheid bij 3 bar, medium n-heptaan [g/min]: 670
- Weerstand [Ohm]: 12
- Brandstoftype: Benzine
- Ruilartikel
- brandstoftoevoer: Common rail
- Aanvullende artikelen / Aanvullende info 2: Met afdichtring
- Ruilartikel
- brandstoftoevoer: Common rail
- Aanvullende artikelen / Aanvullende info 2: Met afdichtring
- Ruilartikel
- brandstoftoevoer: Common rail
- Aanvullende artikelen / Aanvullende info 2: Met afdichtring
- Brandstoftype: Benzine
- Gewicht [kg]: 0,05
- Aantal boringen: 4
- Aantal aansluitingen: 2
- Statische hoeveelheid bij 3 bar, medium n-heptaan [g/min]: 237
- Weerstand [Ohm]: 15,95
- Brandstoftype: Benzine
- Voor fabrikant: TOYOTA
- Voor OE nummer: 23670-29116
- Kwaliteit: OE specification
- Werkwijze: elektrisch bediend
- Gewicht [g]: 600
- Brutogewicht [g]: 800
- alternatief artikel: -